Tekinco Group

ارزانترین دانشگاههای ترکیه را بشناسیم

ارزان ترین دانشگاه های ترکیه برای آن دسته از افرادی که متقاضی دریافت ویزای تحصیلی ترکیه و پس از آن دریافت اقامت از این طریق هستند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. از این روی اگر شما نیز متقاضی تحصیل در ترکیه هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

ارزانترین دانشگاههای ترکیه

در زیر می توانید ارزانترین دانشگاههای ترکیه را بهتر بشناسید.

۱-دانشگاه قدیر هاس

این دانشگاه در سال 1997 تاسیس شد. ویژگی اصلی این دانشگاه این است که پردیس اصلی آن در جیبالی یک مکان حفاظت شده قوی از دوران بیزانس ترکیه قرار دارد. این دانشگاه شامل 6 دانشکده اصلی است که در زمینه های اقتصاد ، ارتباطات ، هنر و طراحی ، مهندسی ، مدیریت و حقوق فعالیت می کنند. هزینه تحصیل در آن  از 15000 دلار شروع می شود.

۲-موسسه فناوری ازمیر

این موسسه در سال 1992 تاسیس شد. از 16 بخش دانشگاهی تحت 3 دانشکده اصلی تشکیل شده است. هزینه تحصیل در آن از 2500 دلار شروع می شود.

۳-دانشگاه اگه

یک موسسه تحقیقاتی با مشخصات بالا است. این دانشگاه در سال 1955 تاسیس شد . یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی مدرن در کشور است. در ابتدا به عنوان موسسه ای تأسیس شد که آموزش پزشکی و مطالعات کشاورزی را ارائه می دهد. هزینه تحصیل در آن از 3000 دلار شروع می شود .

۴-دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیانه در پایتخت، یعنی شهر آنکارا قراردارد. این دانشگاه در سال 1956 تاسیس شد.  از طریق 5 دانشکده و 42 گروه اصلی مقاطع تحصیلی را ارائه می دهد. هزینه تحصیل در آن  از 250 دلار شروع می شود.

۵-دانشگاه اوسکودار

این اولین دانشگاه خاص در کشور است که در زمینه علوم رفتاری تحقیق و آموزش ارائه می دهد. هزینه تحصیل در آن از 3900 دلار آمریکا شروع می شود.

۶-دانشگاه چانکایا

در شهر آنکارا واقع شده است. این دانشگاه با 5 دانشکده اصلی و حدود 20 گروه دانشگاهی در مقطع کارشناسی فعالیت می کند. هزینه تحصیل در آن  از 4500 دلار شروع می شود.

  ۷-دانشگاه یاشار

دانشگاه یاشار در سال 2001 تاسیس شد. سازمان دانشگاهی این دانشگاه شامل 7 دانشکده در مقطع  کارشناسی است. در مجموع ، حدود 25 مدرک کارشناسی توسط این دانشکده ها ارائه می شود. هزینه تحصیل در آن از 9500 دلار شروع می شود.

۸-دانشگاه بوغازیچی

این دانشگاه در سال 1863 تاسیس شد. با 6 پردیس در منطقه بشیکتاش استانبول فعالیت می کند. زبان اصلی آموزش در آن انگلیسی است. هزینه تحصیل در آن  از 500 دلار شروع می شود.

 

۹-دانشگاه سابانجی

دانشگاه سابانجی جزو 500 دانشگاه برتر جهان است و بنابراین یک تجربه علمی با کیفیت بالا را با قیمت نسبتاً پایین نیز ارائه می دهد. هزینه تحصیل درآن  از 15000 دلار شروع می شود.

آیا شما تجربه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه را داشته اید؟ و یا علاقه مند به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌باشید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *