Tekinco Group

کدام بهتر است : سرمایه گذاری در مرکز شهر استانبول یا حومه؟

با وجود شیوع جهانی ویروس کرونا ، که همه بخش های تجارت جهانی را درگیر نموده است، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات همچنان متقاضی خود را دارد، زیرا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات روشی ایمن برای افرادی می باشد که به دنبال فرصت های سودمند سرمایه گذاری هستند. تقاضا برای املاک و مستغلات در شکل و اندازه های مختلف هنوز هم وجود دارد. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه یکی از برجسته ترین روش ها جهت سرمایه گذاری و پس انداز پول محسوب می شود.

افرادی که بدنبال خرید ملک در ترکیه هستند ممکن است با سوالاتی از این قبیل رو برو شوند که چه انگیزه ای از سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات دارند، آیا تمایل به استفاده از امکانات و مشوق های ارائه شده توسط مقامات دولتی دارند، تابعیت ترکیه  تنها به کسانی که ملکی به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار خریداری می کنند، اعطا می شود  و اینکه آیا  اجازه اقامت به افرادی که با سرمایه ای کمتر از این مقدار املاک و مستغلات خریداری کنند، داده می شود.

بیشتر افراد برای سرمایه گذاری در املاک ، بویژه در زمینه انتخاب ملک مناسب، دچار تردید هستند. از اینرو، مطالب ارائه شده در این مقاله می تواند راهنمای خوبی برای آندسته افراد باشد.

 

انتخاب ملک مناسب

اگر فردی قصد خرید ملکی در ترکیه را داشته باشد، باید مراحل مختلفی را طی کند. در صورتی که روند خرید به دقت صورت بگیرد؛ سرمایه گذاری امن و بی خطری را تضمین نموده و در غیر اینصورت ممکن است خطری که به طور معمول در اولین مرحله مالکیت املاک و مستغلات رخ می دهد، اتفاق بیافتد. مخصوصا اگر خود فرد در ترکیه حضور نداشته و تمایل به خرید ملک از راه دور داشته باشد. از اینرو بهتر است فرد هنگام خرید ملک به موارد زیر توجه نمایید.

  • مشخص نمودن هدف خرید : خرید ملک برای مسکن یا سرمایه گذاری
  • تعیین موقعیت مکانی ملک : از نظر تناسب با هدف شما
  • تعیین نوع واحد: در حال ساخت و آماده تحویل

اگر ساختمان در حال ساخت است باید به موارد زیر توجه گردد؛

  • مجوز ساخت
  • کیفیت پروژه ها
  • خوش قولی شرکت
  • شهرت شرکت

 

سرمايه گذاری در استانبول

اگر ساختمان آماده تحویل است، موارد زیر در نظر گرفته شود؛

  • تایید مالکیت در اداره اسناد
  • تعیین عدم وابستگی ملکی به فردی
  • نداشتن هرگونه مشکل قانونی
  • بازدید از اصل ملک
  • تطبیق مشخصات ملک با اصل ملک

کدام بهتر است : سرمایه گذاری در مرکز شهر یا حومه شهر

باید در نظر داشت که محل املاک و مستغلات به سه دسته تقسیم می شوند؛

مناطق مرکزی شهرها: به دلیل تمرکز فعالیت های تجاری ، شرکت های بزرگ و خدمات دولتی تقاضا برای این موارد بیشتر است، از اینرو قیمت این مناطق بیشتر است.

مناطق حومه شهر: این مناطق جزو آندسته از محله هایی هستند که با برنامه های نظارتی شهری گسترش و توسعه یافته و با افزایش تسهیلات مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته اند. قیمت این مناطق در ابتدا ارزان بوده و پس از تبدیل شدن به مناطق مسکونی گران می شوند.

مناطق روستایی: هدف سرمایه گذاران جهت آندسته از خریدها؛ سرمایه گذاری کشاورزی، تملک مزارع یا رشد برای مسکن و تفرجگاهی ​​آرام می باشد.

کدام یک سودآورتر است: خرید ملک در حومه شهر یا مرکز شهر؟

تعیین اینکه ملک چگونه نسبت به محلی که در شهر یا حومه شهر است انتخاب گردد. شخصی که مایل به خرید است باید با توجه به هدف خود برای خرید، سودمندی آن را در یکی از سه منطقه بیان شده ، مشخص نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *