Tekinco Group

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه کدامند؟

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه

جالب است بدانید که ایرانیان آمار بالایی از خرید ملک در کشور ترکیه را طی سال های اخیر به خود اختصاص داده اند. اما به راستی چه چیزی باعث شده است که طی این سال ها، ایرانیان و به طور کلی خارجی ها، در کشور ترکیه به این شکل به خرید ملک روی بیاورند. مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه چیست و چرا این اندازه، رونق پیدا کرده است؟

در واقع همیشه نیز توصیه می شود که اگر شما نیز قصد خرید خانه در ترکیه را دارید، پیش از هر اقدامی به خوبی درباره مسائل مختلف مربوط به آن تحقیق کرده و با شناخت مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه، بهترین تصمیم گیری را داشته باشید. شما ممکن است از خرید ملک در ترکیه، اهداف مربوط به اخذ اقامت و یا اخذ پاسپورت ترکیه را نیز داشته باشید که در جای خود قابل بحث است و با طی کردن مراحلی، امکان پذیر خواهد بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا درباره مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه بیشتر بدانیم.

مزایای خرید ملک در ترکیه

1. اخذ اقامت ترکیه

باید گفت که اصلی ترین مزیت خرید ملک در ترکیه، دستیابی به شانس گرفتن اقامت ترکیه است. بدین صورت که با خرید ملک با هر مبلغی(سند ملک حتما باید از نوع کات‌مولکیت و یا کات‌ایرتیفاکلی باشد) قادر به اخذ اقامت موقت ترکیه می‌باشد. به این نوع اقامت، اقامت از نوع تاشینماز می‌گویند.

در صورتی که شما ملک حداقل 250 هزار دلاری در کشور ترکیه خریداری کنید، (در محله هایی که امکان آن وجود داشته باشد و سقف خرید ملک برای اتباع خارجی جهت دریافت پاسپورت پر نشده باشد)، می توانید ظرف مدت 3 ماه، نسبت به دریافت پاسپورت و حق شهروندی ترکیه اقدام کنید.

البته این امکان به شکلی دیگر برای خرید ملک زیر 250 هزار دلار نیز وجود دارد. در این صورت به شما اقامت یک ساله داده خواهد شد و با تمدید آن به مدت 5 سال و رعایت مواد قانونی 11 گانه، امکان درخواست حق شهروندی و پاسپورت ترکیه پس از سپری شدن 5 سال را خواهید داشت.

خرید خانه در ترکیه

2. امکان خرید املاک ارزنده

در حال حاضر شما می توانید با قیمت رهن یک آپارتمان در تهران، نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام کنید. به نظر می رسد که بازار ترکیه برای خرید ملک، بسیار مناسب تر از چیزی باشد که در ایران داریم و این باعث شده است که طی سال های گذشته، ایرانیان بیشتری برای خرید آپارتمان در ترکیه، اقدام کنند. البته دیگر مزایای داشتن خانه در ترکیه نیز مزید بر علت بوده است.

3. شرایط زندگی در ترکیه

قرابت فرهنگی و شرایط زندگی در کشور ترکیه برای ایرانیان بسیار آشنا بوده و نزدیکی تمدن مردم ترکیه و ملت ایران، باعث شده است که این کشور دوست و همسایه برای ایرانی ها به محل مهاجرت و زندگی مناسبی تبدیل شود. همین طور هزینه های زندگی نیز در کشور ترکیه مناسب است و به ویژه اگر اجازه کار در ترکیه را نیز دریافت کرده و درآمدی در این کشور داشته باشید، می توانید زندگی خوبی را در کشور ترکیه تجربه کنید.

4. سرمایه گذاری در ملک

یکی دیگر از مزایای خرید ملک در ترکیه، سرمایه گذاری و امکان دریافت ارزش افزوده از این طریق است. به واقع در کشور ترکیه نیز سودآوری و افزایش سرمایه از طریق خرید املاک وجود داشته و در صورتی که مشاوره درستی در این حوزه دریافت کرده و در شهر و محله مناسبی برای خرید ملک اقدام کرده باشید، امکان افزایش سرمایه شما از این طریق با افزایش ارزش ملک به ازای هر متر مربع وجود خواهد داشت.

مزایا و معایت خرید ملک در ترکیه کدامند؟

5. امکانات گسترده در کشور ترکیه

در این کشور جاذبه های گردشگری زیادی وجود داشته و شما می توانید از مراکز تفریحی و گردشگری متنوعی در شهرهای مختلف ترکیه، بهره ببرید. این باعث می شود که زندگی در ترکیه، به روزهای شادی منجر شده و می توانید از زندگی جدید خود لذت زیادی ببرید.

معایب خرید ملک در ترکیه

البته باید برای خرید ملک در ترکیه معایبی نیز برشمرد که با شناخت پیدا کردن نسبت به آن ها، مشاهده خواهید کرد که در مقابل مزایای خرید ملک در این کشور، آن قدرها قابل توجه نیستند.

1. مالیات و هزینه های جانبی

لازم خواهد بود که در زمان خرید ملک مالیات آن را پرداخت کرده و همین طور هزینه های مربوط به ثبت سند را بپردازید. همین طور مانند چیزی که در ایران داریم، باید هزینه بنگاه را نیز پرداخت کنید. در حقیقت این را شاید نتوان در شمار معایب خرید ملک در ترکیه دانست، اما لازم است که پیش از خرید، نسبت به این هزینه ها آگاهی داشته باشید.

2. ریسک های ابطال قرار داد

برای خرید ملک در ترکیه، تحت شرایطی امکان ابطال قرار داد وجود دارد که در زیر به آن ها پرداخته ایم:

  • در صورتی که ملک خریداری شده قوانین حاکم در کشور ترکیه را نقض کند.
  • در صورتی که ملکی خریداری شده مورد تایید سازمان ها و وزارت های مربوطه قرار نداشته باشد.
  • در صورتی که پس از خرید زمین، بیش از دو سال از شروع به ساخت و ساز آن، سپری شود.
  • مجوز پایان کار زمان ارائه مدارک به اداره مورد نظر هنگام خرید ملک تحویل داده نشود.

همین طور لازم است که نسبت به ریسک های کلاهبرداری در فروش ملک دقت داشته باشید. از این روی توصیه می شود که حتما خرید آپارتمان یا خانه در ترکیه را به کمک مشاوران حرفه ای انجام دهید که از این ریسک ها در امان باشید.

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه

سخن پایانی

در بالا توضیحاتی را در خصوص مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه عنوان کردیم که هر یک در نوع خود، قابل توجه هستند. شما چه موارد دیگری را به این لیست می افزایید و چه تجربه ای در این خصوص دارید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *