Tekinco Group

شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا چگونه است؟

شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به عنوان یک پاندمی، کشورهای مختلف شرایط ورود مسافران خارجی را با سخت گیری های قابل توجهی همراه ساخته اند و کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. با شروع واکسیناسیون در کشورها و واکسینه شدن بخش زیادی از مردم، شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا نیز تسهیل شده و با رعایت برخی موارد، مسافران اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت.

قوانین سفر به ترکیه در دوران کرونا

تقریبا از اواخر اردیبهشت ماه سال 1400 (آگوست 2021)، سفرهای ایرانیان به کشور ترکیه دوباره از سر گرفته شده و افرادی که از ایران قصد سفر به ترکیه در دوران کرونا را دارند، باید تست پی سی آر منفی (حداکثر 72 ساعت پیش از پرواز) ارائه بدهند. این موضوع برای افرادی که به دنبال شرایط شهروندی ترکیه هستند نیز همچنان به عنوان یک شرط موقت، صادق بوده و برای ورود به ترکیه، باید تمام این قوانین را رعایت کنند. به علاوه لازم است که مسافران کشور ترکیه، به سامانه وزارت بهداشت ترکیه مراجعه کرده و تصویر کد QR (حس کد) را دریافت کرده و آن را به میز پذیرش فرودگاه ارائه کنند.

دقت داشته باشید که شما حتما باید به آزمایشگاه های مورد تائید ایرلاین مورد نظر خود مراجعه کنید تا پاسخ تست منفی پی سی آر، مورد تائید باشد. برای اطلاع از فهرست این آزمایشگاه ها کافی است که به سامانه ایرلاین مربوط به پرواز خود مراجعه کنید.

سفر به ترکیه در دوران کرونا

نکته: لازم به ذکر است که ارائه این تست برای کودکان زیر 6 سال، نیاز نخواهد بود.

حس کد چیست؟

حس کد در واقع همان کد QR ست که از طریق سامانه وزارت بهداشت کشور ترکیه دریافت کرده و می توانید با ذخیره کردن آن در گوشی تلفن همراه خود، در سفر به این کشور در موقعیت های مختلف از جمله ورود به فروشگاه ها و مراکز خرید و … از آن استفاده کنید. لازم به توضیح است که این کد به صورت رایگان به مسافران (حداکثر 72 ساعت پیش از پرواز) داده می شود و برای حضور در کشور ترکیه به آن نیاز خواهید داشت. حال فارغ از این که سفر شما به کشور ترکیه تنها به یک روز ختم شده یا تا سه ماه ادامه پیدا کند، به هر ترتیب نیاز به این کد خواهید داشت. به علاوه فرقی نمی کند که تنها به شهر استانبول سفر کرده یا شهرهای دیگری را مقصد سفر خود قرار داده باشید.

با داشين سیم کارت های ترک، از جمله ترکسل، وافون، ترک تلکام و…چنانچه پاسپورت شما ایرانی باشد میتوانید با ارسال پیامک به شماره ۲۰۲۳ حس کد خود را دریافت کنید:

HES + IRN + شماره پاسپورت + سال تولد به میلادی + نام خانوادگی

:به عنوان مثال تصویر زیر یک حس کد می باشد

تذکر: به یاد داشته باشید که اگر شما خانوادگی به کشور ترکیه سفر می کنید، برای هر یک از اعضا، دریافت یک حس کد جداگانه، لازم خواهد بود و ماجرا به این ترتیب نیست که همه بتوانند از حس کد یک نفر استفاده کنند.

برای دریافت حس کد به آدرس سامانه وزارت بهداشت ترکیه مراجعه کنید.

شما برای ورود به مراکز خرید و فروشگاه ها، رستوران ها، مترو، اتوبوس و بسیاری از مغازه ها و بوتیک ها، نیاز به ارائه این کد خواهید داشت. به علاوه برای استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی و به هر شکلی استفاده از استانبول کارت نیز باید آن را از پیش با این کد سینک کرده و تا بتوانید به راحتی در ترکیه تردد داشته باشید. لازم به یادآوری است که داشتن یک استانبول کارت مجزا برای هر یک از افراد بالاتر از 6 سال، ضروری خواهد بود.

سوالات متداول

  • حس کد ترکیه چه مدت اعتبار دارد؟

حس کد برای مدت 18 ماه اعتبار خواهد داشت.

  • آیا برای سفر خانوادگی به ترکیه، دریافت یک QR کد کافی خواهد بود؟

خیر، هر یک از اعضای خانواده باید حس کد جداگانه دریافت کنند.

  • آیا دریافت حس کد برای کودکان زیر 6 سال لازم است؟

خیر، کودکان زیر 6 سال نیازی به دریافت حس کد ندارند.

  • آیا می توان از پاسخ منفی تست پی سی آر یک هفته پیش برای پرواز استفاده کرد؟

خیر حداکثر فاصله زمانی تست پی سی آر و پرواز، می تواند 72 ساعت باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *