Tekinco Group

10 نمونه از شیرینی های معروف ترکیه که نباید از دست بدهید

بهترین شیرینی های معروف ترکیه

کشور ترکیه در موقعیت جغرافیایی خاصی قرار گرفته و پلی میان دنیای آسیا و دنیای اروپا به حساب می آید. از این جهت عجیب نیست که در این کشور اختلاط فرهنگی قابل توجهی را شاهد باشیم که بابت آن در بخش های مختلف هنر و فرهنگ، سنت و آیین این سرزمین، تنوع قابل توجهی را مشاهده می کنیم. این تنوع را به خوبی می توان در شیرینی های معروف ترکیه نیز دنبال کرد که باعث می شود بتوانید طعم هایی عالی را میان انواع آن ها، بچشید.

اگر شما نیز به طعم های شیرین و خوشمزه علاقه مند هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره بهترین شیرینی های ترکیه بدانیم.

بهترین شیرینی های معروف ترکیه

اگر چه مواردی که در زیر آمده اند، تمام شیرینی های خوشمزه ترکیه نیستند؛ اما می توان آن ها را معروف ترین ها دانست که مورد توجه توریست ها نیز قرار می گیرند. از این روی اگر به اقامت در ترکیه فکر می کنید، خوب است که در میان طعم های شیرین ترکی، این موارد را نیز به خوبی بشناسید.

1. باقلوای ترکیه

احتمالا پیش از این نیز طعم باقلوای ترکیه ای را چشیده باشید، اما باور کنید چیزی که در ترکیه به عنوان باقلوا میل می کنید، کاملا متفاوت بوده و عطر و بوی شیره آن، مدهوشتان می سازد. لایه های یوفکا که خمیری نازک و خوش طعم است با تزئینات گردو و پسته و شربت باقلوای معروف ترکی، طعمی بی نظیر ایجاد می کند. شما عاشق آن خواهید شد که مدل های مختلف گردویی و پسته ای باقلوای ترکیه را بچشید و احتمالا این شیرینی محبوب شما خواهد شد.

باقلوای ترکیه ای

2. لوکوم

لوکوم را در ایران به نام راحت الحلقوم می شناسیم. این شیرینی به رنگ های مختلف زرد، سبز، قرمز، نارنجی و … عرضه شده و برای میل کردن به همراه چای، عالی می باشد. این شیرینی در مقایسه با باقلوا، قیمت ارزان تری داشته و سبک و بسیار خوشمزه است. شما این امکان را خواهید داشت تا لوکوم های ساده طعم دار یا انواع پسته ای و بادامی را امتحان کنید.

لوکوم از شیرینی های معروف ترکیه

3. کنوفه از شیرینی های معروف ترکیه

کمی سخت است که کنوفه را در بین انواع شیرینی های محبوب ترکی یا دسرهای آن جای دهیم. البته در نظر داشته باشید که کنوفه ریشه عربی نیز داشته و در میان دسرهای محبوب عربی جای دارد. کنوفه از خمیر و پنیر عکاوی و پسته تهیه شده و شربت شیرین کننده آن، باعث می شود که این دسر را در زمره شیرینی های محبوب ترکیه جای دهیم.این شیرینی را در بعضی مکان ها به همراه بستنی سرو میکنند که گرمی کنوفه به همراه سردی بستنی بسیار لذت بخش میشود.

کنافه از شیرینی های معروف ترکیه

4. شکرپاره

چیزی که با دیدن شیرینی های شکرپاره در دهان خود مزه می کنید، طعم کلوچه های خوشمزه و شیرین است. البته شکرپاره طعمی به مراتب شیرین تر از کلوچه های معمولی دارد. این شیرینی ترکیه ای را به شکل کلوچه های کوچک می بینید که اغلب رنگی طلایی دارند. شربتی که شیرینی های شکرپاره را در آن می خوابانند، شیرینی مطبوع و معطری دارد و شما را مجذوب خود می سازد.

شکرپاره ترکیه ای

5. دوندورما

دوندورما در واقع یک بستنی معروف ترکیه ای است که باید آن را در زمره خوراکی های قدیمی و سنتی این سرزمین نیز بدانیم. تاریخ  این بستنی به قرن 16ام میلادی بازمی گردد؛ یعنی زمانی که آن را به نام ماراس خطاب می کردند. بستنی دوندورما از ثعلب، خامه، کندر و شکر تهیه شده و با طعم های مختلفی عرضه می شود. بستنی دوندورما، چسبنده تر از بستنی های معمولی است که پیش از این میل کرده اید و این نیز یکی از وجه های تمایز آن به شمار می آید.

بستنی ترکیه ای دوندورما

6. سوتلو نوریه

در بالا راجع به باقلوای ترکی گفتیم، اما شما در شیرینی فروشی های ترکیه، می توانید انواع دیگری از باقلواها را نیز تهیه کنید که یکی از پرطرفدارترین آن ها، سوتلو نوریه است. این باقلوا تقریبا مشابه باقلواهای ترکیه ای که در بالا به آن ها اشاره کردیم بوده و تنها شربتی که برای تهیه آن به کار می رود، متفاوت است. در واقع برای تهیه شربت باقلوای سوتلو نوریه، به جای آب، از شیر استفاده شده و این باعث می شود که رنگ و لعاب باقلوا نیز شیری رنگ به نظر برسد. البته طعم آن نیز با داشتن شربت شیری، ملایم تر احساس می شود.

سوتلو نوریه

7. فیستیکلی سارما از شیرینی های معروف ترکیه

خب ماجرا به همین جا ختم نمی شود و در کشور ترکیه، نوع دیگری از باقلوا را نیز باید بچشید. باقلوای فیستیکلی سارما با داشتن مقادیر زیادی پسته، یکی از گران قیمت ترین شیرینی های محبوب ترکیه به حساب می آید. اگر کمی زبان ترکی بدانید، احتمالا می دانید که فیستیک در این زبان به معنای پسته بوده و عجیب نیست که باقلوای فیستیکلی سارما را باقلوای پسته ای با رنگ سبز رنگ آن، بدانیم. جالب است بدانید که معمولا این باقلوا را به همراه بستنی سرو می کنند، اما اگر شما میلی به بستنی نداشته باشید، اجباری برایتان وجود ندارد و می توانید فیستیکلی سارما را به تنهایی سفارش دهید.

فیستیکلی سارما از شیرینی های معروف ترکیه

8. بلبل یواسی

باز هم نوعی دیگر از باقلوا را در این فهرست معرفی می کنیم. باقلوای بلبل یواسی درست شبیه به آشیانه پرنده ها به نظر رسیده و با خمیرهای فیلو ترد شکل گرفته است. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، در بخش مرکزی این باقلوا، مغزهای مختلف، پسته، گردو، بادام و غیره جای گرفته و طعمی عالی دارد.

شیرینی ترکیه ای بلبل یواسی

9. شوبیت از شیرینی های معروف ترکیه

این شیرینی طعمی عالی داشته و با آرد سمولینا تهیه می شود. کره آب شده ای که روی لایه های خمیر فیلو ریخته می شود، طعمی سحرانگیز به شوبیت بخشیده و پودینگ شیر و مغز گردو در میان برش های آن، عالی به نظر می رسد. تزئین نهایی این شیرینی نیز شهد شیرین و پسته خلال یا خرد شده است که باعث می شود هرگز طعم آن را فراموش نکنید.

شوبیت

10. کورابیه

کورابیه از شیرینی های سنتی و قدیمی ترکیه به حساب می آید و تقریبا در تمام شهرهای این کشور، به راحتی می توانید با مراجعه به شیرینی فروشی ها از این شیرینی سنتی ترکی، تهیه کنید.

قرابیه ترکی

سخن پایانی

در بالا تعدادی از بهترین شیرینی های معروف ترکیه را دنبال کردیم. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، حتما زمانی را برای غذاگردی اختصاص داده و در میان دسرها و شیرینی های ترکیه، از این نمونه ها نیز بچشید. همین طور بخشی از این شیرینی ها، به ویژه انواع باقلوای ترکی، برای سوغاتی آوردن بسیار عالی هستند. شما پیش از این کدام یک از این شیرینی ها را چشیده و برای میل کردن کدام یک، بیشتر مشتاق هستید؟

2 دیدگاه دربارهٔ «10 نمونه از شیرینی های معروف ترکیه که نباید از دست بدهید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *