Tekinco Group

آیا دو بار استفاده از یک ملک برای تابعیت ممکن است؟

آیا دو بار استفاده از یک ملک برای تابعیت ممکن است؟ در تلاش برای جلوگیری از “خرید مجدد” توسط خریدار خارجی، مقامات رسمی ترکیه اعلام کردند که طبق دستورالعمل های جدید، یک ملک دیگر نمی تواند برای دریافت تابعیت و اقامت ترکیه دوباره استفاده شود. این مرحله در پی اصلاح دستورالعمل مربوط به آیین نامه اعمال قانون تابعیت ترکیه انجام شد. به این شکل امکان این وجود ندارد که یک فرد خارجی با خرید یک ملک، اقامت کشور ترکیه را به دست آورده و مجدد این ملک پس از طی دورانی به فروش به یک خارجی دیگر رسیده و وی نیز دوباره از طریق آن به اقامت موقت یا دائمی ترکیه دست پیدا کند.

دو بار استفاده از یک ملک برای تابعیت

طبق قانون جدید ترکیه دو بار استفاده از یک ملک برای تابعیت امکان پذیر نیست و این موضوع به دلیل سوء استفاده های مکرر صورت گرفته در این خصوص، برپا شده است.

دولت ترکیه دستورالعمل مربوط به آیین نامه اعمال قانون تابعیت ترکیه را اصلاح کرده است. این امر موجب تغییراتی در قوانین قبلی در مورد معاملات املاک بین افراد خارج از کشور شده است. اکنون، از یک ملک تنها می توان یک بار برای اخذ تابعیت استفاده کرد. این مورد همچنین در مورد سرمایه گذارانی که از طریق برنامه «تابعیت از طریق سرمایه گذاری» تابعیت می گیرند، نیز صدق می کند

بخش G دستورالعمل جدید صراحتا بیان می کند “معاملات بین خارجی ها” . این امر مجموعه ای از شرایط جدید را برای ملک و مشتری آن در موارد مربوط به درخواست های شهروندی ایجاد نموده است. از این رو خرید اینگونه املاک منوط به فروش یا توافق نامه فروش اولیه خواهند بود.

به این ترتیب، پس از استفاده از ملکی برای اخذ تابعیت از طریق انتقال سند مالکیت یا قرارداد فروش مقدماتی، نمی توان از همان ملک نمی توان برای دریافت تابعیت دیگر استفاده کرد.

املاک در دست به فروش یا توافق نامه فروش اولیه

در نظر داشته باشید که به هیچ وجه نباید ملک مورد نظر از طرف اشخاص حقیقی خارجی ، از جمله همسر یا فرزندان فرد خارجی، در غیاب او معامله شود.

همین طور ملک مورد نظر نباید در زمره املاکی باشد که توسط شخص حقیقی خارجی که مایل به اخذ تابعیت است یا همسر و فرزندان آن یا شخص با همان ملیت به یک شهروند یا شرکت ترک منتقل شده باشد.

در حقیقت چیزی که در نهایت برای آن از سوی دولت و اداره مهاجرت ترکیه برنامه ریزی شده است، این است که امکان سوء استفاده در شرایط خرید ملک برای اخذ اقامت ترکیه وجود نداشته و افراد چندین بار (حتی دو بار) از یک ملک برای گرفتن اقامت و انجام معامله های صوری استفاده نکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *