Tekinco Group

افزایش تجارت الکترونیکی در ترکیه

بازار تجارت الکترونیکی ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی کم نیست ، اما رشد سریع آن ، آن را به عنوان کشوری که باید مورد توجه قرار گیرد ، متمایز می سازد و مورد توجه افرادی قرار دارد که مایل به دریافت اقامت ترکیه هستند.

اگرچه تأثیرات اقتصادی کووید 19 ممکن است محرک های کوتاه مدت هزینه ای را تحت تأثیر قرار دهد، اما شواهد نشان می دهد تجارت الکترونیکی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل خواهد شد.

فروش های سایت کلیدی فعال در حوزه تجارت الکترونیکی ترکیه «گیتی گدیور» در سه ماهه اول سال 2020 سه برابر شده است، در حالی که فروشگاه های مواد غذایی «کر فور» از افزایش 50 درصدی گردش مالی خبر داده اند. کالاهای اساسی مانند سایر کشورها بالاترین رشد فروش را داشته اند.

حجم تجارت الکترونیکی در ترکیه با 66٪ افزایش نسبت به سال گذشته به 226.2 میلیارد لیره ترکیه (32 میلیارد دلار) در سال 2020 رسیده است.

نسبت تجارت الکترونیکی ترکیه به نسبت تجارت عمومی ترکیه از 9.8 درصد در سال 2019 به 15.7 درصد به طور متوسط در سال 2020 افزایش یافته است.

تعداد شرکت هایی که فعالیتهای تجارت الکترونیکی را در ترکیه اداره می کنند نیز با 275٪ افزایش به 256،861 مورد در سال گذشته رسیده ، که نشانگر توسعه پویای این بخش در کشور است.

پرداخت ها توسط کارتهای اعتباری / بدهی 61 درصد از کل تجارت الکترونیکی در کشور را تشکیل می دهد.

بالا بردن مقادیر سبد و تشویق شهروندان برای خرید کالاهای غیر ضروری بیشتر به صورت آنلاین برای رشد پایدار بازار مهم خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *