Tekinco Group

نیروگاه خورشیدی گالاتاسرای

گالاتاسرای در تاریخ 9 مارس با انرژی سا ، شرکت تولید برق در ترکیه قراردادی امضا کرد تا یک نیروگاه انرژی خورشیدی را در سقف استادیوم فوتبال خود جهت تولید برق برای محل برگزاری نصب می کند.

گالاتاسرای بر محیط زیست تمرکز کرده و در منابع انرژی تجدیدپذیر سرمایه گذاری می کند. یک نیروگاه خورشیدی در سقف استادیوم تورک تلکوم ساخته خواهد شد که یکی از بزرگترین تاسیسات از این نوع در جهان خواهد بود.

یوسف گونای ، معاون رئیس گالاتاسرای ، بر اهمیت انرژی های محلی و تجدید پذیر تأکید کرد. این پروژه سهم مهمی در این باشگاه خواهد داشت. انرژی سا کارخانه را در زمینی به مساحت 40،000 متر مربع (9.8 جریب) سقف تولید و نصب خواهد کرد و به مدت 10 سال کار خواهد کرد.

گالاتاسرای تصمیم گرفته است گامی در جهت تولید برق خود بردارد. مسئولان این باشگاه قراردادی را با انرژی سا برای ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در سقف ورزشگاه منعقد کردند. این پروژه به گالاتاسرای و اقتصاد ترکیه کمک خواهد کرد. نیروگاه در طول عمر 25 ساله خود حداقل 100 میلیون لیر ترکیه به گالاتاسرای کمک خواهد کرد.

این شرکت در چارچوب این پروژه 200000 درخت را حفظ می کند و انرژی تولید شده دراستادیوم گالاتاسرای می تواند انرژی 2000 خانه را تأمین کند. این یک سرمایه گذاری برای طبیعت، آینده ترکیه و نسل های آینده این کشور است. انرژی سا قصد دارد این پروژه را در مدت 12 ماه به پایان برساند.

مزایای آن برای محیط زیست و باشگاه

نیروگاه پشت بام قرار است 10 هزار صفحه خورشیدی با مساحت کل 40 هزار متر مربع داشته باشد. ظرفیت انتقال آن قادر به تأمین برق 2000 خانوار خواهد بود. قرار است نصب  آن 12 ماه پس از امضای قرارداد ، که در 9 مارس 2021 انجام شد ، انجام شود. هزینه ساخت نیروگاه توسط انرژی سا تأمین می شود و هزینه ایجاد آن 20 میلیون لیر برآورد شده است.

نیروگاه خورشیدی در استادیوم ترک تلکام ظرفیت 4.1 مگاوات خواهد داشت. با این کار نیروگاه بین المللی برزیل را که سالانه 2.5 مگاوات تولید می کند ، شکست می دهد. این سرمایه گذاری باعث کاهش سالانه مصرف CO2 به میزان تقریبی 3،250 تن می شود ، که به عقیده کارشناسان موجب نجات 200000 درخت در طول 25 سال از عمر آن خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *