Tekinco Group

سفر به ترکیه در دوران کرونا چگونه میسر خواهد بود؟

سفر به ترکیه در دوران کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا و شروع این پاندمی در جهان که ماه هاست از آن می گذرد، کشورهای مختلف قوانین نسبتا سخت گیرانه ای برای رفت و آمد را در نظر گرفته اند. شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا نیز تابع همین مقررات بوده و کشور ترکیه برای جلوگیری از گسترش ویروس در شهرهای خود، محدودیت هایی را تعریف کرده است. در صورتی که قصد سفر به ترکیه را دارید، با در نظر گرفتن این محدودیت ها و مقررات، می توانید بهترین تصمیم گیری را داشته و برنامه ریزی قبلی بابت آن داشته باشید.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم مقررات و شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا چگونه است؟

سفر به ترکیه در دوران کرونا

پیش از آن که واکسیناسیون عمومی در سراسر جهان آغاز شود، قوانین سخت گیرانه تری برای سفر به کشورهای مختلف، از جمله ترکیه وجود داشت و شرط ورود مسافر، داشتن جواب آزمایش منفی تست کرونا بود. همین طور تست های فرودگاهی و غیره رواج داشته و به طور کلی رفت و آمد به کشورهای مختلف، با محدودیت های بیشتری همراه بود. در برخی از برهه ها، ترکیه ورود مسافر را ممنوع اعلام کرده و با فروکش کردن موج های کرونا، شرایط تسهیل می شد. اما اکنون که مدتی از واکسیناسیون گذشته و عده قابل توجهی از مردم کشور ترکیه و همین طور کشورهای همسایه، در مقابل ویروس کرونا، واکسینه شده اند؛ سفرها دوباره رونق گذشته خود را پیدا کرده و ترکیه نیز مسافران بیشتری را طی ماه های اخیر پذیرا بوده است.

به نظر می رسد که با افزایش سرعت واکسیناسیون و کاهش چرخش ویروس، بتوانیم سفرهای بیشتری را نیز در ماه های پیش رو شاهد باشیم.

اگر تاریخ این چند ماه گذشته از شروع پاندمی کووید 19 را مرور کنیم، در بیشتر مواقع سفر به ترکیه با داشتن تست منفی PCR امکان پذیر بوده است. اگر چه در برخی مقاطع، محدودیت هایی در پروازها بیشتر شده بود، اما به طور کلی در اکثر مواقع با رعایت پروتکل ها و ارائه تست پی سی آر منفی، امکان پرواز به کشور ترکیه وجود داشت.

در حال حاضر نیز با وجود واکسیناسیون، باز شرایط تسهیل شده و البته هنوز شرط ورود به کشور ترکیه، در دست داشتن برگه معتبر تست PCR منفی است. به این شکل فرقی نمی کند که شما واکسن زده باشید یا نه، موضوع مهم برای سفر به ترکیه یا مهاجرت به ترکیه این است که جواب آزمایش پی سی آر شما و تمام افرادی که همراهتان هستند، منفی باشد.

سفر به ترکیه در دوران کرونا

نکته: ایرلاین های ترکیه، تست پی سی آر منفی را برای افراد بالای 12 سال، اجباری اعلام کرده اند. البته در نظر داشته باشید که برای بازگشت به ایران، ایرلاین های ایرانی، برای مسافران بالای 8 سال، تست پی سی آر را اجباری می دانند.

البته در صورتی که قصد سفرهای بین شهری در ترکیه با وسایل حمل و نقل شخصی داشته باشید، نیازی به ارائه تست پی سی آر نخواهد بود و محدودیتی از این منظر وجود ندارد.

نکته: در نظر داشته باشید که زمان این تست PCR باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل باشد و پس از آن اعتباری نخواهد داشت.

داشتن کد حس HES

برای آن که بتوانید در دوران پاندمی کرونا به کشور ترکیه سفر کنید، لازم است که کد HES را دریافت کرده باشید. (فارغ از این که سفر شما چند روزه باشد!) برای داشتن کد حس HES جهت سفر به ترکیه، باید پیش از سفر و قبل از حضور در فرودگاه، این کد را از طریق آدرس https://register.health.gov.tr دریافت کرده باشید.

کد حس، یک کد QR است که می توانید آن را از طریق وب سایت فوق، حداکثر 72 ساعت پیش از پرواز، تهیه کنید.

نکته: برای هر نفر، دریافت یک HES کد جداگانه ضروری خواهد بود و تمام افراد یک خانواده نمی توانند از یک حس کد استفاده کنند.

سفر به ترکیه در دوران کرونا

سخن پایانی

با سرعت گرفتن واکسیناسیون در جهان و همین طور در ایران، امید می رود که به زودی با کاهش شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان روبرو بوده و بتوانیم به زودی به زندگی عادی و روابط اجتماعی خود بازگردیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا، می توانید از طریق وب سایت تکینکو گروپ، به اطلاعات تکمیلی دست یابید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *