Tekinco Group

انواع سند ملکی در ترکیه

سند ملکی در ترکیه

به سند ملکی در کشور ترکیه، تاپو (TAPU) گفته می‌­ شود. تاپو یا همان سند ملکی، سندی بسیار مهم است که مالکیت شما بر اموال غیرمنقول توسط آن به اثبات میرسد و لازم است که حتما در زمان خرید ملک در ترکیه به این موضوع توجه خاص داشته باشید.همچنین تاپو به معنای یک اداره‌ی دولتی که معاملات سندهای ملکی در آن انجام می‌شود نیز گفته می‌شود. تاپو انواع مختلفی دارد، که در ادامه مقاله به بررسی انواع آن پرداخته می‌شود. اداره تاپو و کاداسترو(Tapu ve Kadastro) محلی برای ثبت تاپو می‌باشد، بدین معنا که شما برای به نام زدن اموال غیرمنقول حتما باید به این اداره مراجعه نمایید. این اداره در واقع ضامن قانونی بودن و صحت معاملات ملکی در کشور ترکیه، همچنین مسئول صدور سند و اطلاع رسانی بابت معتبربودن سند می باشد. خریدار و فروشنده معاملات ملکی خود را در این اداره در حضور کارشناسان قانونی انجام می دهند.

 در سند ملکی اطلاعاتی در خصوص ملک و مالک آن ارائه شده است. همین طور لازم به ذکر است که این سند از طرف اداره تاپو و کاداسترو ارائه، ثبت و بایگانی می شود. قبلا از خرید ملک حتما سند ملک را بررسی نمایید و از صحت و عدم بدهی های آن اطمینان حاصل نمایید.

انواع سند در ترکیه

 

انواع سند در کشور ترکیه

در کشور ترکیه سند ها با توجه به نوع کاربری آن در رنگ‌های آبی و صورتی صادر می گردد، همچنین چنانچه قصد اخذ اقامت ترکیه و یا دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه را دارید علاوه بر آگاهی از نوع سند، باید با انواع سندهای مالکین ملکی را نیز آشنایی داشته باشید، با ما همراه باشید.

سند آبی

نشان میدهد که ملک یه زمین است، و هنوز هیج بنایی روی آن وجود ندارد ویا ساخت ساختمان به تازگی آغاز شده است. توجه داشته باشید خرید ملک با این نوع سند اصلا پیشنهاد نمیشود، چرا که با این نوع سند قادر به اخذ اقامت و یا شهروندی ترکیه نخواهید بود.

سند صورتی

این نوع سندها برای نشان دادن مالکیت ملک و خانه می باشد و خود در انواع مختلف صادر می شود که در ادامه به شرح انواع آن می پردازیم. توجه داشته باشید برای اخذ اقامت و یا شهروندی ترکیه باید ملک خریداری شده دارای سندی از این نوع باشد که البته در ادامه خواهیم دید که آن هم باید شرایط خاص خود راداشته باشد.

تاپو چیست؟

انواع سند ملکی در کشور ترکیه

سند  Kat irtifaki

این نوع سندها برای ساختمان هایی که هنوز مراحل ساخت انها شروع نشده و یا در مرحله ساخت می باشند صادر می شود، در ان نوع اسناد سهم مالکان از زمین مشخص می باشد و در سند همه ی متعلقات ملک و مساحت زمین هر شخص دارنده سهم میشخص شده می باشد.

افرادی که دارای اسنادی از این نوع می باشند، دارای برخی حقوق قانونی به واسه این سند نیز خواهند شد، به عنوان مثال اگر شخصی تصمیم به خرید ملکی با این نوع سند داشته باشد می تواند از طریق این سند از بانک های دولتی کشور ترکیه درخواست وام نماید و بان ها به ساختمان های با این نوع سند وام مسکن پرداخت می کنند.

توجه داشته باشید با استفاده از سند ملک از نوع کات ایرتیفاکلی شما قادر به اخذ اقامت و همچنین شهروندی ترکیه(در صورت داشتن شرایط مورد نیاز) می باشید.

سند kat mulkiyeti

این نوع اسناد بالاترین نوع سند ملکی در کشور ترکیه می باشد که شما به واسطه این نوع سند نیز قادر به اخذ اقامت و همچنین شهروندی ترکیه می باشید. اسناد از نوع کات مولکیتلی حق قطعی شما از ملک را مشخص می کند و سند نهایی ملک نیز همین نوع سند می باشد و اسناد از نوع کات ایرتیفاکلی پس از دریافت پایان کار از سوی اداره شهرداری، به این نوع سند تبدیل می شوند. اخذ این نوع سند برای ملک های دارای سکونت بسیار الزامی می باشد.

در این نوع اسناد اطلاعاتی از ملک همانند طبقه، واحد، تعداد خواب، مساحت ساختمان، متراژ واحد، مناطق مشترک و عمومی، انباری و…ثبت شده می باشد. همچنبن بانکها به ساختمان هایی با این نوع اسناد وام مسکن پرداخت می کنند.

سند آرسا تاپولو(هیسلی)

در این نوع اسناد نام سهامداران زمین ثبت شده و همچنین مساحت زمین متلق به شخص مالک نیز قید شده است، به عبارت دیگر در این نوع سند تنها اینکه ملک در چه منطقه ای و متعلق به چه کسی و میزان سهام شخص مشخص شده است.

ارزش اموام غیرمنقول با این نوع سندها، نسبت به سایر املاک با نوع سندهای کات مولکیت و کات ایرتیفاکلی بسیار پایین تر می باشد و گاها در فروش اموال با این نوع سند مشکلاتی وجود دارد و حتی بسیار سخت به فروش میروند.

همچنین با املاک با این نوع سند شما قادر به اخذ وام مسکن نمی باشید و سند این نوع ملک ها ارزش بالایی در بانک ندارند، بانک ها به املاکی که دارای سند مشترک(هیسلی) هستند وام پرداخت نمیکند.

اما مهم ترین موضوع در رابطه با این نوع اسناد این است که با درخواست مهاجران دارای این نوع ملک ها برای اخذ اقامت و یا شهروندی موافقت نمی گردد و حتما باید سند از نوع کات ایرتیفاکلی و یا کات مولکیتلی باشد، لذا قبل از هر خریدی با مشاوران متخصص و قابل اعتماد مشاوره داشته باشید تا ضرر و زیان تا حد ممکن به حداقل برسد.

نتیجه گیری

چنانچه قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور ترکیه را دارید ابتدا نوع سند ملک مورد نظر را به همراه کارشناسان مجرب بررسی نمایید و سپس اقدام به سرمایه گذاری نمایید، به همین دلیل ما در تکینکوگروپ پیشنهاد میکنیم صفحه اینستاگرام ما به ادرسtekincogroup و همچنین وب سایت ما را دنبال کنید تا از همه ی قوانین و شرایط خرید ملک در کشور ترکیه اگاهی پیدا کنید سپس اقدام به خرید نمایید، همچنین می توانید املاک ما در صفحه‌ی خرید ملک در ترکیه را بازدید نمایید و یا از طریق شماره۰۰۹۰۵۵۲۵۲۰۵۰۰۵ در واتسپ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *