Tekinco Group

مراكز تست کرونا در استانبول و فرودگاه‌ها+هزینه‌های آن

تست کرونا

خوشبختانه مشکلی برای سفر به استانبول در دوران کرونا وجود ندارد و شما می توانید به راحتی با داشتن تست PCR منفی، در دوران کرونا نیز به کشور ترکیه سفر کنید.با توجه به نوع پرواز و اینکه از کدام شرکت هواپیمایی بلیط تهیه کرده اید لازم است که از ایرلاین مورد نظر لیست آزمایشگاه های مورد تایید آنها را درخواست نمایید و یا از طریق وب سایت آن شرکت ها جستجو نمایید. اما به صورت کلی چنانچه در آزمایشگا های مورد تایید وزارت بهداشت تست را انجام دهید، معمولا مشکلی پیش نخواهد آمد.

توجه داشته باشید که حدکثر تا۷۲ ساعت این تست انجام شده اعتبار دارد و پس از گذشت مدت زمان بیشتر از۷۲ ساعت آزمایش انجام شده مورد قبول ایرلاین‌ها واقع نمی‌شود.بنابراین قبل از انجام تست کرونا به زمان دقیق پرواز خود توجه نمایید. علارغم انجام واکسیناسیون در کشور ترکیه و برخی کشورهای دیگر هنوز دستوری مبنی بر عدم نیاز به انجام تستPCRبرای افراد واکسینه شده ارائه نشده است، بنابراین هنوز هم انجام این تست برای همه‌ی افرادی که قصد ورود به کشور ترکیه را دارند الزامی می‌باشد.

کشور ترکیه با توجه به اینکه دارای یکی از بزرگترین فرودگاه‌های دنیا می‌باشد و کشوری است بسیار مورد توجه گردشگران و مهاجران، برای انجام تست کرونا در فرودگاه‌ بزرگ خود یعنی فرودگاه جدید استانبول، یکی از بزرگترین مراکز انجام تست کرونا را افتتاح کرده است. این مرکز با۵هزار متر مربع وسعت، مجهز به کلیه تجهیزات و فناوری های لازم برای انجام تست کرونا می‌باشد. در این مرکز نتایج به سرعت و بدون تاخیر به مسافران ارائه می‌گردد.

تست کرونا دراستانبول چگونه انجام می‌شود؟

این آزمایش از طریق نمونه گیری از مخاط حلق و بینی افراد انجام می‌شود و پس از آنالیزهای مخصوص، در۱.۵ ساعت نتیجه‌ی آزمایش PCR مشخص می‌گردد. مطابق با دستورات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت کشور ترکیه، نتایج آزمایش PCRو آنتی‌بادی و آنتی‌ژن برای مسافرانی که پرواز‌ خارجی دارند به زبان ترکی و انگلیسی صادر می‌گردد.

تست pcr

مدارک موردنیاز برای انجام تست کرونا در استانبول؟

برای انجام تست کرونا در صورتی که این تست جهت ارائه به شرکت هواپیمایی انجام می‌شود و شما مسافر می‌باشید تنها با در دست داشتن پاسپورت خود می‌توانید برای انجام این تست به مراکز مربوطه مراجعه نمایید. اما چنانچه شما مقیم کشور ترکیه باشید و این تست جهت ارائه به کانتر پرواز انجام نمی‌شود، برای انجام آزمایشPCR با ارائه‌ی کارت اقامت ترکیه یا همان یا کارت کیملیکتان نیز می‌توانید اقدام نمایید.

نتایج تست کرونا در استانبول چگونه اعلام می‌شود؟

نتایج آزمایش کوید۱۹ هم به صورت نسخه‌ی چاپی و هم به صورت نسخه‌ی الکترونیکی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. بدین منظور، چنانچه آزمایش خود را انجام داده باشید، در کانتر مربوطه می‌توانید از متصدی آزمایشگاه با ارائه دادن شماره تماس خود(شماره ای که در برنامه واتسپ اکانت داشته باشد ) درخواست نسخه‌ی الکترونیکی(فایل pdf) نمایید بنابراین نیازی به مراجعه ی مجدد برای دریافت پاسخ آزمایش نمی‌باشد و بدین صورت در وقت خود صرفه جویی می‌کنید. و در کانتر پرواز، با ارائه‌ی فایل مربوطه جواب آزمایش منفی خود را به ماموران پرواز نشان دهید.

پس از انجام تست کوید۱۹ پاسخ آزمایش شما در فرمتی به شکل زیر ارائه میگردد که نشان از منفى بودن تست کرونا می‌باشد.
تست کرونا در ترکیه

مدت زمان جوابد‌هی چقدر است؟

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد، بخصوص مسافرین پروازهای خارجی، زمان اعلام نتایج تست کرونا می‌باشد. به طور میانگین در فرودگاه‌ها بین ۱.۵ الی۳ ساعت شما قادر به دریافت پاسخ آزمایش خود می باشید. اما در بیمارستان‌های دولتی و یا مراکز خصوصی پاسخ دهی اندکی زمان برخواهد بود، معمولا در این مراکز بهتر است یک روز قبل اقدام به انجام تست کرونا نمایید.

هزینه انجام تست کرونا در استانبول

تست کرونا در فرودگاه های استانبول با هزینه‌ی بیشتری یعنی ۲۵۰ لیر انجام می گردد اما در مراکز خصوصی یا دولتی با مبلغ کمتر یعنی۱۵۰ لیر می‌توانید این تست را انجام دهید. در زیر هم آدرس فرودگاه‌های مورد نظر و هم تعدادی از مراکز خصوصی و دولتی برای انجام تست کرونا آمده است.

تست کرونا در فرودگاه‌ها و سایر مراكز دولتی و خصوصی استانبول

هزینه‌ی انجام تست کرونا در فرودگاه های شهر استانبول، همانطور که قبلا هم ذکر شد ۲۵۰ لیر می‌باشد که این هزینه توسط وزارت بهداشت این کشور تعیین شده است. هدف از انجام این تست در فرودگاه های بین المللی، کاهش سطح اضطراب مسافران می باشد، چرا که ممکن است مسافر مجبور به رفتن به مکان های بسیار دور از فرودگاه بخاطر انجام تست کرونا شود، بنابراین با وحود مركز تست در فرودگاه از رفت و امد های غیرضروری اجتناب به عمل می آید.

تست کرونا در فرودگاه استانبول

۱-با کلیک روی لینک زیر می‌توانید آدرس فرودگاه جدید استانبول را روی نقشه ببینید.

آدرس فرودگاه جدید استانبول

۲-با کلیک روی لینک زیر می‌توانید آدرس فرودگاه سبیحا گوکچن را روی نقشه ببینید.

آدرس فرودگاه سبیحا گوکچن

۳- آدرس مراکز انجام تست کرونا در بیمارستان های دولتی استانبول(روی لینک ها کلیک نمایید):
بيمارستان تست کرونا در شیشلی

بيمارستان تست کرونا در فاتیح

بيمارستان تست کرونا در کادیکوی

بيمارستان تست کرونا در عمرانيه

 بيمارستان تست کرونا در کادیکوی/ فنرباهچه

۴-آدرس مراکز انجام تست کرونا در بیمارستان‌های خصوصی استانبول(روی لینک ها کلیک نمایید):
مركز خصوصی تست کرونا در کوچوک چکمجه

مركز خصوصی تست کرونا در بی اعلو

مركز خصوصی تست کرونا در شیشلی

مركز خصوصی تست کرونا در کارتال

مركز خصوصی تست کرونا در کادیکوی

برای دانلود ليست تمام مراكز انجام تست کرونا در استانبول بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

چنانچه قصد اخذ اقامت در ترکیه و یا خرید ملک در استانبول جهت اخذ پاسپورت ترکیه را دارید با مشاوران ما در تماس باشید و همچنین پیج اینستاگرام تکینکوگروپ را جهت کسب اطلاعات بیشتر از ترکیه و نکاتی که جهت زندگی در ترکيه بهتر است بدانید، دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *