Tekinco Group

آیا می توانید برای تابعیت والدین در ترکیه اقدام کنید؟

بسیاری از افرادی که در گام اول برای دریافت تابعیت ترکیه اقدام می کنند، پس از مدتی علاقه مند خواهند بود که والدین خود را نیز به این کشور آورده و در واقع برای گرفتن تابعیت والدین خود اقدام لازم را انجام دهند. باید دید که قانون مهاجرت ترکیه در حال حاضر چه موضع گیری در این خصوص دارد. تا به امروز به خوبی می دانیم که والدین در لیست ذینفعان برنامه تابعیت ترکیه گنجانده نشده اند. اگر برنامه ای برای مهاجرت به ترکیه در نظر گرفته باشید، احتمالا می خواهید بدانید که پس از شهروند شدن از طریق این برنامه، چه زمانی و چگونه می توانید از طریق مهاجرت خانوادگی درخواست تابعیت برای والدین خود بدهید.

گرفتن تابعیت والدین در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق برنامه تابعیت فقط به کسانی اعطا می شود که با شرایط مندرج در قانون مطابقت داشته باشند. متقاضیان و همسران و فرزندان آنها به طور غیر مستقیم از این برنامه بهره مند می شوند. با این حال، والدین متقاضی نمی توانند از مزایای برنامه استفاده کنند ، مگر اینکه خودشان شرایط مورد نظر را برآورده کنند. قانون ترکیه شامل مقرراتی نیست که تابعیت را مستقیم یا غیرمستقیم به والدین متقاضی اعطا کند.

پاسپورت ترکیه

 

هیچ قانونی برای والدین در مورد دریافت تابعیت در برنامه تابعیت وجود ندارد.  والدین باید درخواست اجازه اقامت کوتاه مدت را بدهند و سپس باید آن را برای مدت پنج سال تمدید کنند. پس از اتمام روند تابعیت، می توانند پس از پنج سال برای اقامت دایم درخواست تابعیت را بدهند. در حقیقت اگر می خواهید برای والدین خود درخواست اقامت بدهید، حضور و زندگی شما در کشور ترکیه، تنها به آن ها کمک خواهد کرد که این فرایند را با سرعت بیشتری به انجام برسانند و این باعث نمی شود که بتوانید به صرف داشتن حق شهروندی ترکیه و تابعیت خود، به صورت مستقیم برای آن ها اقدامی را انجام دهید.

برای گرفتن تابعیت دو روش وجود دارد: یا باید 250.000 دلار برای سرمایه گذاری كنند تا با سرمایه گذاری درخواست تابعیت دهند. یا می توانند ملکی را به هر ارزشی خریداری کنند و از طریق ملکی برای آن ها درخواست اجازه اقامت شود.

بنابراین، شما نمی توانید برای والدین خود درخواست تابعیت ترکیه کنید. فقط متقاضی اصلی ، همسر و فرزندان زیر 18 سال واجد شرایط هستند. در حقیقت تنها افرادی که اشخاص می توانند به تبع دریافت تابعیت خود، برای آن ها نیز درخواست اقامت دهند، همسر و فرزاندان زیر 18 سال هستند. دقت داشته باشید که شما حتی برای گرفتن اقامت فرزندان بالای 18 سال خود، باید فرآیند دیگری را طی کنید و این موضوع به والدین نیز تسری پیدا می کند.

دریافت تابعیت ترکیه برای والدین

سخن پایانی

با مطالعه مطالبی که در فوق آورده شده است، مشخص شد که اشخاص نمی توانند برای گرفتن تابعیت والدین در ترکیه بنابر حق شهروندی و تابعیت خود اقدام کنند و در صورتی که شما بخواهید والدین خود را نیز به ترکیه آورده و برای آن ها اقامت بگیرید، باید انجام این کار به صورت مستقل انجام شود. البته بدیهی خواهد بود که گرفتن تابعیت برای والدین در صورتی که فرزند یا فرزندان آن ها مقیم ترکیه باشند، با سهولت بیشتری همراه خواهد بود و در کل می توانید فرایند انجام امور را تسهیل کرده و با سرعت بیشتری به انجام برسانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *