Tekinco Group

با پردرآمدترین مشاغل در ترکیه آشنا شوید

پردرآمدترین مشاغل در ترکیه

اگر قصد سفر به کشور ترکیه و دریافت ویزای کاری داشته باشید، احتمالا علاقه مند هستید که در خصوص پردرآمدترین مشاغل در ترکیه بیشتر بدانید. با شناخت این مشاغل، این امکان برای شما وجود خواهد داشت که برنامه ریزی بهتری برای استخدام در موقعیت های شغلی متناسب با وضعیت فعلی خود داشته باشید. از این روی در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم پردرآمدترین مشاغل در ترکیه کدامند و سطح دستمزد و فرایند کاری آن ها، چگونه است.

بدیهی است که سطح درآمد یکی از مهم ترین فاکتورها برای اشتغال محسوب شده و لازم است که حتما به دنبال شغلی با دستمزد مناسب شرایط زندگی خود باشید. برای کشف بهتر این موارد، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

در اینجا پردرآمدترین مشاغل در ترکیه آورده شده اند:

البته قطعا نمی توان تصدی شغل خلبانی را به این سادگی ها در کشور ترکیه به دست آورد؛ اما لازم به ذکر است که این شغل دارای سطح درآمد قابل توجهی است و در صورتی که موفق به این کار شوید، درآمد شما در این رشته بسیار زیاد خواهد بود. خلبانی به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل ترکیه امروز با کمترین حقوق خود یعنی ۲۰ هزار لیر، حرفه ای است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. لازم به ذکر است که درآمد ماهیانه شغل خلبانی در ترکیه در حالت عادی ۳۰ هزار لیر است.

شغل دوم: متخصص بیوشیمی

یکی دیگر از شغل های بسیار پردرآمد در کشور ترکیه را باید متخصص بیوشیمی بدانیم. متخصص بیوشیمی به حرفه ای گفته می شود که در آن دانش کافی برای استاندارد سازی کلیه مراحل و تفسیر نتایج آزمایش مربوط به یک عارضه یا بیماری، از نمونه گیری بیمار تا گزارش دادن آن را دارد. چیزی که برای متوسط حقوق و دستمزد این شغل در مدت زمان اخیر اعلام شده است، نزدیک ۱۱ هزار لیر ترکیه می باشد.

متخصص بیوشیمی

شغل سوم: مدیر مالی

مورد بعدی در لیست پردرآمدترین مشاغل ترکیه را باید مدیران مالی بدانیم. مدیران مالی دارای نظارت بر کار مالی شرکت ها و سازمان ها بوده و در این زمینه فعالیت می کنند. همان طور که انتظار می رود این گروه دارای سطح درآمد قابل توجهی هستند و می توان متوسط درآمد آن ها را با داشتن تحصیلات مرتبط، چیزی نزدیک به 13 هزار لیر دانست. بدیهی خواهد بود که داشتن تجربه و سابقه کار مرتبط، می تواند موجب افزایش این سطح درآمدی باشد.

مدیر مالی

شغل چهارم: مدیر بازاریابی

مدیران بازیریابی نیز در زمره ی کسانی هستند که بیشترین درآمد را در ترکیه دارند و این مورد نیز در شمار شغل های پردآمد ترکیه محصوب می شود. این روزها در اقتصاد کشور ترکیه، رقابت شدید بین شرکت ها و سازمان های مختلف وجود دارد، از این روی کاری که مدیران بازاریابی می توانند برای شرکت ها و سازمان های مختلف انجام دهند، چیزی فوق العاده خواهد بود. لازم به ذکر است که متوسط حقوق ماهیانه برای فارغ التحصیلان رشته هایی مانند اقتصاد و مدیریت در این حرفه ۷ هزار لیر است.

مدیر بازاریابی

شغل پنجم: مهندس توسعه دهنده نرم افزار

فارغ التحصیلان دانشگاهی مربوط به رشته های مهندسی کامپیوتر و مهندسی الکترونیک، متصدی این ردیف شغلی هستند. اگر شما نیز در این مشاغل مربوط به کار شوید، می توانید به متوسط درآمد ماهیانه ۵۳۰۰ لیر برای این شغل دست یابید.

شغل ششم: مدیر فناوری اطلاعات

مدیر فناوری اطلاعات در بیشتر کشورهای جهان از رونق شغلی مناسبی برخوردار است و اتفاقا در بیشتر کشورهای جهان نیز میزان درآمد مناسبی دارد. به ویژه به نظر می رسد که در سال های آینده نیز همچنان با رونق عالی در این حوزه روبرو باشیم. متوسط درآمد این رشته شغلی، معادل 11 هزار لیر ترکیه خواهد بود.

مدیر فناوری اطلاعات

شغل هفتم: مشاور مالی

در بعضی از حالت ‏ها مشاور مالی را تحت عنوان یک حسابدار حرفه ای نیز می ‏توان معرفی کرد. حقوق مشاوران مالی (حسابداران حرفه ای) با توجه به تجربه کاری، محل کار و شکل انجام کار متفاوت است. محدوده دستمزد مشاور مالی با توجه به شرایط متفاوت کاری بین ۴ هزار تا ۱۵ هزار لیر است و در شمار مشاغل پردرآمد ترکیه نیز محسوب می شود.

مشاور مالی

شغل هشتم: روانپزشکی

یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل در کشور ترکیه، شغل روانپزشکی است. سطح متوسط حقوق ماهیانه برای یک روانپزشک با تجربه حدود ۱۱ هزار لیر است.

روانپزشکی

شغل نهم: پزشکی و جراحی

دکتری حرفه ای است که همیشه رونق و سطح درآمد مناسبی دارد. با توجه به رشته و تخصص، میزان درآمد پزشکان در کشور ترکیه متفاوت خواهد بود.

  • درآمد جراحان در ترکیه از حداقل ۴۰ هزار لیر شروع شده و با توجه به جایگاه و رشته مربوطه جراح تا ۲۵۰ هزار لیر هم می تواند برسد. از میان جراحان ایرانی پر درآمد در ترکیه می توان به نام دکتر مهدی ساسانی جراح مغز و اعصاب اشاره کرد که درآمدی معادل ماهانه بیش از ۱۲۰ هزار لیر دارند.
  • درآمد متخصصین ارتودنسی به عنوان یکی از مشاغل پولساز ترکیه از حداقل ۱۰ هزار لیر شروع شده و با توجه به جایگاه و رشته مربوطه  تا ۹۰ هزار لیر هم می تواند برسد.
  • درآمد پزشکان عمومی در ترکیه از حداقل ۱۰ هزار لیر شروع شده و با توجه به جایگاه و سابقه تا ۲۵ هزار لیر هم می تواند برسد.
  • درآمد چشم پزشک در ترکیه از حداقل ۲۵ هزار لیر شروع شده و با توجه به جایگاه و شاخه مربوطه  تا ۱۰۰ هزار لیر هم می تواند برسد.
  • درآمد متخصصین در ترکیه از حداقل ۲۰ هزار لیر شروع شده و با توجه به جایگاه و رشته مربوطه  تا بالای ۱۱۰ هزار لیر هم می تواند برسد.
  • درآمد دکترهای فوق تخصص در ترکیه از حداقل ۳۰ هزار لیر شروع شده و با توجه به جایگاه و رشته جراحی مربوطه تا ۳۰۰ هزار لیر و بالاتر هم می تواند برسد. جراح های فوق تخصص جزو پردرآمدترین مشاغل ترکیه، ایران و دیگر کشورها هستند.
  • متخصصان تغذیه که در مکان هایی مانند بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی مشغول به کار هستند از جمله شاغلین پردرآمد ترکیه محسوب می شوند. با درک امروزی از زیبایی و افزایش روز افزون چاقی، تقاضا به متخصصان تغذیه افزایش یافته است. حتی اگر حقوق آنها در سایت های کاریابی ترکیه حدود ۳ هزار لیر نیز باشد، درآمد متخصصین تغذیه از مطب و هم چنین متخصصین معروف بیشتر از این رقم است.

شغل یازدهم: مدیر عامل

چطور می خواهیم مدیریت عامل را در زمره مشاغل پردرآمد قرار ندهیم؟ مانند سایر نقاط دنیا، دستمزد مدیران عامل در کشور ترکیه نیز زیاد است. پایین ترین سطح برای حقوق مدیر عامل شرکت بسته به اندازه شرکت، ۲۰ هزار لیر اعلام شده است.

مدیر عامل

شغل دوازدهم: خدمه کابین

اعضای خدمه کابین دارای مسئولیت هایی از جمله حفظ ایمنی و آسایش مسافران در هواپیما هستند. حقوق این افراد نیز قابل توجه بوده و البته با در نظر گرفتن سال های سابقه کار، تا حدودی متفاوت است. این حقوق می تواند به ۷ هزار لیر برسد.

خدمه کابین

شغل سیزدهم: داروسازی

رشته ی داروسازی حرفه ای بسیار پرسود است. می توان به شکل خصوصی یا تحت پوشش دولتی، به اشتغال در این رشته پرداخت. متوسط سطح درآمد در این شغل ۴ هزار لیر برای کار در داروخانه های ترکیه بوده و برای افرادی که خود نسبت به برپایی یک داروخانه اقدام می کنند، بارها و بارها بیشتر خواهد بود.

داروسازی

شغل چهاردهم: دامپزشکی

در حرفه ی دامپزشکی، شما می توانید در بخش های دولتی و خصوصی مشغول به کار شوید. حقوق خود رشته ی دامپزشکی که حداقل از ۳ هزار لیر شروع می شود، در صورت باز کردن کلینیک شخصی خود بسیار بیشتر است.

دامپزشکی

شغل پانزدهم: کارگزاری بیمه

برای به دست آوردن سود بالایی از مشاغل در حوزه بیمه، می توانید شخصا وارد این حوزه کاری شوید. شما باید یک آژانس یا شرکت تاسیس کنید یا یک دفتر بیمه داشته باشید تا از این تجارت رایج بهره ببرید. اگر محیط شما گسترده است و به توانایی بازاریابی خود اعتماد دارید، می توانید با حاشیه سود ۱۵ درصد و ۲۰ درصدی، سود خوبی کسب کنید.

کارگزاری بیمه

شغل شانزدهم: وکالت

شغل وکالت نیز همانند پزشکی یکی از حرفه هایی است که هیچ وقت تاریخ انقضا نداشته و همیشه با سطح درآمد مناسبی همراه است. یک وکیل حرفه ای و دارای سوابق کار درخشان می تواند ماهانه بالای ۲۰ هزار لیر درآمد کسب کند که البته در صورتی که برای شرکت وکالت مشغول به کار شوید، سطح دستمزد و درآمد شما تا حدودی کمتر خواهد بود.

وکالت

سخن پایانی

شما برای کار در ترکیه کدام یکی از این مشاغل را جذاب تر دیده و در صورتی که قدرت انتخاب کاملی داشته باشید، برای اشتغال در کدام یک از این مشاغل برنامه ریزی می کنید؟ نظریات و همین طور تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت تکین کو گروپ در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *